Dags att protestera

Tror ni inte det är vinter nu igen! Husse gnäller över reklamen i teve men jag tycker vinter är värre, för den är nästan hela tiden, känns det som. Jag provar att gå ut ibland, men det är otäckt kallt och jag gillar inte att gå i snön. Och inte hjälper det var man går ut heller. Lika illa utanför kattluckan och ytterdörren och sovrumsfönstret. Ingen ordning, det är vad det är!

Man får ju sova extra mycket för att få tiden att gå, men det blir till slut tråkigt även för en katt. Ibland leker människorna med mig en stund, med tussar i snören och så, eller små bollar, och det är kul en stund. Men inte går det upp mot riktig sorkjakt!

I går hittade jag i alla fall en bra kartong att utforska. Husse höll på att ta ner granris med lampor i (vilka konstiga saker människorna har för sig!), och kartongen var perfekt att hoppa ner i och busa runt i. Husse tyckte också det såg kul ut och filmade när jag tog mig an lådan och några skojiga svarta strån som var i.

Kollar att husse fixat min nya video
Jag var förstås med när han klippte videon för att den skulle bli bra.

Nåja. Vad mer kan man hitta på? När jag nån gång är vaken ägnar jag mycket ansträngningar åt att beställa fram ny och spännande sorters mat. Man har ju inte mycket annat att glädja sig åt så här års. Oftast fattar människorna dåligt och sätter fram helt vanlig kattmat. När jag backar undan från skålen och tittar förebrående på dom brukar dom ibland skärpa sig och servera nåt bättre. Tonfisk, t ex, eller lax. Eller kyckling. Köttfärs kan också vara bra. Och rå strömming. Vissa kvällar lagar husse biff och små bitar av den (före stekning!) sitter verkligen inte fel. 

Morsan Siri brukar förresten också hjälpa till vid datorn, när husse jobbar hemma. Vi katter lägger ju inte direkt näsan i blöt, men gärna svansen. Så att säga.


Facebook är rätt kul men jag tycker det är besvärligt att skriva själv. Alldeles för små tangenter. Så jag brukar säga åt husse. Han gör det så gärna. Tror jag. I alla fall har jag fått många kompisar. Husse tycker att alla vi svenska FB-kompisar borde träffas på riktigt nån gång, men jag tror inte det är så bra idé. Det kan bli svårt att reda ut det här med revir och så.

I övrigt handlar tillvaron som sagt mest om att förflytta sig mellan olika ställen att vila på. Ett skrivbord vid fönstret med element är inte så dumt.


Men kan inte nån se till snön går bort? Helst nu!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0