Nu börjar det likna nåt

Snön är borta nu. Det var på tiden. Jag har gått runt lite överallt och kollat. Man kan faktiskt gå på dom ställen där det är viktigt att kunna gå. Några hundar har jag just inte sett heller. Det är bra det.

Agaton checking the grounds after winter
Yes - the snow is gone !!
Brorsan och jag tog ett snack om sorkjaktsäsongen som börjar nu. Han tror också att det blir bra. Man får ju ge sig ut och undersöka hur det ligger till med den saken.

Agaton and Timjan pondering spring vole hunting
Morsan fortsätter att förmana oss hit och dit om vad vi ska göra och inte göra. Rätt tjatigt. Jag bryr mig inte om det.

Siri checks her sons' doings
Jag har egentligen inte tid att skriva i bloggen. Husse får fixa resten. Jag måste ut en vända igen. Man kan inte låta sorkarna tro att dom går säkra. Inte så här års.

Agaton at his blog
Jag tar väl en vända bortöver där det brukar finnas många sorkar. Över dom där hårda blanka grejorna där det åker stora bullriga saker ibland. Och sen....  nä förresten, jag ska nog inte avslöja för mycket om var jag brukar jaga.

Agaton on his way to work across railway

Agaton across railway, going hunting
Är man igång hela natten kan man ju bli lite trött sen. Verandan är rätt bra att vila en stund på när det är sol. Varmt och skönt.

Agaton relaxing after long night's hunt
Det har börjat bra. Tre sorkar så här långt. Eller om det var sju. Fler lär det bli. Och nån mus kanske. Ska vila lite bara...

Agaton

Kommentarer
Postat av: Helena

Harligt att du kan vara ute igen Agge! Du far passa pa att njuta av varen lite at mig ocksa nu nar jag inte ar hemma och kan gora det sjalv.
Och du borde faktiskt lyssna pa din mor! Hon sager bra saker ska du veta.
Puss pa nosen!

2007-03-31 @ 06:31:09
URL: http://napok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0