Vinter och hundar

Båda tycker jag är onödiga. Särskilt hundar. Inte för att jag är rädd för dom, men dom är...  ja, onödiga.

Som häromdagen när det kom inte en utan två stora hundar hit till mitt hus. Vet inte varför. Husse och matte verkade inte ha nåt emot det. Jag tror dom har varit här förut.

Men att bädda ner en stor svart hund i lillmattes säng när hon är borta är att gå för långt. Det är då min åsikt.

En HUND i lillmattes säng!

Det är ju mer normalt att jag ligger där, och kanske morsan, och nån av brorsorna.

En stund på sängen med familjen

Förresten är det snö ute nu. Vinter heter det visst. Jag tycker inte om snö. Den är för kall och besvärlig att gå omkring i.

Jag har provat att gå ut genom kattluckan. Där är det fullt med snö. Och går man ut från verandan är det snö där med. Det hjälper inte ens att gå ut genom sovrumsfönstret! Vad tror ni finns där? Jo - snö!!

Se själva! Hur kul tror ni att det är? Va??

Vinter är inget för en katt

Ingen ordning är det. Snö och hundar - det blir bara för mycket. Nån sa att det finns vinterhundar. Kan det vara möjligt? Svårt att tänka sig nåt värre. Det får faktiskt vara nog snart. Jag har mycket att stå i. Sorkar att jaga och så. Viktiga saker!

Jag får väl sova ett tag till då, och hoppas att snön är borta när jag vaknar.

Och att inga hundar kommer. Har jag sagt att jag tycker dom är onödiga?

Kommentarer
Postat av: Matte

Agge din lurk!
Ut och lek i snon med dig. Du far passa pa att njuta av den nu nar inte jag kan.
Saknar dig och dina buffar. Puss pa dig!

2007-02-19 @ 04:48:51
URL: http://napok.blogg.se
Postat av: Siri

Jag vill bara säga att min son inte alls är någon lurk!

2007-02-19 @ 17:13:12
Postat av: Agge (Agaton)

Lätt för dig att säga, som har åkt så långt för att komma undan snön! Men jag längtar efter att få buffa dig, det kan jag hålla med om.

Inga hundar i sikte, men snön är kvar än.

2007-02-19 @ 17:15:57
URL: http://aggekatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0